zondag 3 februari 2013

The first time I saw you .. cupcake

Ik wil jullie graag wat vertellen over mijn eerste ervaring met cupcakes.
4 jaar geleden kreeg ik een cadeau. Jullie gaan het niet raden, geloof me.

EEN REIS NAAR NEW FREAKING YORK!

Dit kreeg ik niet zomaar, het was mijn slagings/verjaardag/Sinterklaas/kerst-cadeau in één.
Samen met mijn zus een week naar The Big Apple. Heel veel gezien, gedaan, gekocht maar dus ook gegeten. Op onze laatste dag hadden we ons ingeschreven voor de Sex and the City tour. Met honderd gillende vrouwen in een bus langs de plekken uit de serie en film, geweldig!
In de serie is er een shot van Carrie en Miranda voor de famous Magnolia Bakery (Google it) zo gaaf, dát is pas een bakkerij.


Natuurlijk stopte de bus bij de Magnolia Bakery en als verrassing stonden daar overheerlijke cupcakes te wachten op ons. Nomnomnom!
Eigenlijk zijn cupcakes veeeeeeeeel te zoet, maar voor een keertje mag dat. 


Net zoals in de serie toch?

Het is allemaal begonnen in Engeland. Daar hadden ze in 1828 al cupcakes bij de high tea en nu begint de high tea in Nederland ook steeds populairder te worden. Ik en mijn vriendinnen hebben het ook al meerdere keren gedaan, alles zelf voorbereid en smullen dat het was!
Terug naar de American cupcakes en dan vooral de Magnolia Bakery.
Het lijkt mij een droombaan om bij Magnolia Bakery te mogen werken, persoonlijk vind ik dat ze daar van elke cupcake een klein kunstwerk maken. 
Helaas wonen wij in Nederland en hebben we (nog) geen Magnolia Bakery, maar kijk voor de leuk even op de site, waanzinnig wat voor creaties erop staan! Hoe mensen het soms verzinnen is mij een raadsel.
Wel zijn er heel veel mensen die het initiatief hebben getoond in Nederland en hier inderdaad de trend voortzetten. 
Zo moeilijk is het namelijk ook niet, ik beloof dat ik snel het aller makkelijkste, maar wel het echte cupcake recept post.

Happy sunday everyone!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten